MINDFULNESS VJEŽBE U RADU S UČENICIMA
Autor: Marijo Balašković, 9. 5. 2022.
Aktivnosti ovog ERASMUS+ projekta realiziraju se i kroz satove razrednika. Tijekom školske godine kontinuirano se provode preventivni programi s ciljem razvoja socijalnih i emocionalnih vještina koje imaju pozitivan učinak na razvoj otpornosti i na mentalno zdravlje djece te su zaštitni čimbenik u prevenciji razvoja problema u ponašanju. Brojne aktivnosti na satu razrednika, posebno za učenike 1. - 4 razreda, uključuju rad s pričama čime se potiče razvoj govora, pažnje, koncentracije, pamćenja i sposobnost zaključivanja. Učenici su dobro prihvatili kratke vježbe mindfulnessa kao uvodnu ili završnu aktivnost u radionicama. Vrstu i trajanje vježbi prilagodila sam uzrastu i afinitetima učenika. Vježbe disanja, vizualizacije i aktiviranja svih osjetila pomažu učenicima usmjeriti pažnju, dok razne aktivnosti ponavljanja jednostavnih motoričkih radnji razvijaju sposobnost koncentracije i pamćenja. Kroz vježbu body scan učenici su osvještavali razne osjete te podražaje izvan i u svom tijelu. Vježbe disanja pomažu u nošenju s osjećajima ljutnje, tuge, anksioznosti i straha. Učenici vole aktivnosti koje uključuju pokret, igru i kreativno izražavanje.