Čovjek
Autor: Marijo Balašković, 20. 10. 2021.
Učenici 4. razreda su kroz aktivnosti na satovima Prirode i društva učili o čovjeku, njegovom životu, njegovoj ulozi u zajednici, istraživali ljudski organizam i promjene koje se događaju te osvijestili važnost čuvanja tijela od ozljeda i štetnih utjecaja, važnost pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti i štetnost ovisnosti (droga, alkohol, cigarete, kockanje, ovisnost o internetu). Učili su razumjeti čovjekov život i ulogu u zajednici, jednakost i prava svih ljudi u zajednici te upoznali važna prava djeteta. Istraživanjem i praktičnim radom imenovali su i pokazali glavne dijelove tijela te organe ljudskog tijela te iz toga zaključili i shvatili da je ljudsko tijelo skladna cjelina ili organizam. Zatim su opisivali zadaću pojedinih dijelova tijela i ljudskih organa. Zadatak učenika bio je pojedine dijelove tijela i organe pokazati modelima od plastelina te objasniti koju zadaću koju taj organ obavlja. Nakon upoznavanja organa i organskih sustava učenici su iz vrećice vadili i objašnjavali pojmove: organizam, kretanje, kosti, srce, mišići, krv, mozak, disanje i sl. Jedan učenik izvlačio je pojam iz kutije i trebao reći sve što zna o njemu. Kad bi završio, ostali učenici su ga mogli nadopunjavati. Nakon toga rješavali su nastavni listić (OVDJE), gledali 3D prikaze ljudskog tijela u digitalnim alatima (npr. KOSTI) te slagali magnetne dijelove iz didaktičke kutije Upoznaj ljudsko tijelo. Kutija Ljudsko tijelo obuhvaća veliku magnetnu ploču osmišljenu kao operacijski stol na kojem se pomoću 56 magneta slažu slike organa i organskih sustava. U kutiji je i knjižica koja na zabavan i zanimljiv način objašnjava učeno gradivo. Kako bi usustavili gradivo, učenici su dobili zadatak u digitalnom alatu (OVDJE). Ponuđene su im zagonetke i nekoliko digitalnih igara za ponavljanje, a na kraju je zadatak za izradu umne mape kao pomoć pri učenju. Neki učenici su crtali, neki su se koristili fotografijama i sličicama, a neki su je izrađivali u digitalnim alatima.