Prvašići obilježili Međunarodni dan tolerancije
Autor: Dubravka Jelušić, 17. 11. 2022.
Prvašići obilježili Međunarodni dan tolerancije Dana 16. 11. u našoj školi obilježen je Međunarodni dan tolerancije. Obzirom da su učenici prvog razreda još mali i nisu mogli sudjelovati u školskom projektu “Obrnuta učionica,“ u kojoj su učenici i učitelji zamijenili uloge, odlučili smo Međunarodni dan tolerancije obilježiti na način koji je njima prihvatljiv i poučan. Klikni na 'više'..
Tako su zajedno sa svojom učiteljicom uživali u radionici na temu Slični smo, a različiti.
Učenici su upoznati s činjenicom kako su vrijednosti važne za svakog pojedinca, grupu i zajednicu u životu te su one jedna od značajnih odgojnih smjernica, koje diktiraju osnovna pravila ponašanja. Prijateljstvo, suradnja, povezanost, uzajamna pomoć, sigurnost, mir, povjerenje, istina, radost, prihvaćanje, važne su vrijednosti kojima se teži i koje se kroz čitav život razvijaju. Obzirom da svaki učenik želi biti prihvaćen, cijenjen i uvažen, potrebno je poticati i njegovati toleranciju. To smo postigli izvođenjem edukativne radionice Slični smo a različiti. Razvijali smo i poticali toleranciju i međusobne prijateljske odnose . U uvodnom dijelu sata učenici su se uz tihu glazbu kretali učionicom, bez određenog cilja, brže ili sporije (u ritmu glazbe). Na prekid glazbe svatko se predstavio učeniku ili učenici koja mu je u tom trenu bio/bila najbliža. Nakon uvodnog dijela uslijedila je aktivnost - Što se volimo igrati? Složili smo klupe i sjeli u paru (dječak-djevojčica). Svatko je crtao na papir što se voli igrati, a zatim smo razgovarali o našim sličnostima i različitostima. Nakon razgovora učenicima su podijeljeni papiri s nacrtanim Vennovim dijagramom. U prvi krug, igre koje vole, crtali su dječaci, a u drugi krug djevojčice. U presjeku krugova crtali su zajedno igre koje su im zajedničke. Nakon crtanja igara učenicima je pročitan tekst - DUGA - Indijanska legenda nakon čega je uslijedio razgovor, a zatim aktivnost crtanja duge sličnosti i razlika u odnosu na obitelj, navike, ono što vole (film, pjevač, pjevačica, knjiga, predmet), strahove, nade, prijatelje...
U završnom dijelu sata igrali smo igru – Klupko zajedništva koja je oduševila učenike. Učenici su stajali su u formaciji kruga. Jedan učenik bacio je klupko vune idućem govoreći koju igru voli igrati. Slijedeći je učenik učinio isto. Niti vune su se križale po cijelom krugu do posljednjeg učenika.
Na kraju smo zaključili da smo svi u razredu povezani, kao sada klupko vune, bez obzira što volimo različite igre.
Na kraju radionice uslijedila je i razredna izložba te predstavljanje radova.
Zaključili smo kako je tolerancija značajna vrijednost, te da ćemo ju i nadalje nastaviti njegovati, poticati i razvijati.

























