Opis puta kroz moj grad i moje mjesto
Autor: Sanja Kolman Čukac, 28. 3. 2022.
Učenici šestih razreda matične i područne škole su pod vodstvom učiteljice Njemačkog jezika proveli izvanučioničku nastavu na temu Wegbeschreibung (opis puta) s ciljem imenovanja ustanova svog grada i mjesta te opisivanjem puta na njemačkom jeziku.
Učenici su naziv teme vrlo brzo otkrili kroz igru asocijacija. Potom su radom u manjim skupinama metodom rada na tekstu kroz radne listiće dobili zadatak prepoznati nazive ustanova na njemačkom jeziku i prevesti ih na materinji. Svoje zaključke su izložili ostalim učenicima u razredu, a same nazive ustanova na njemačkom jeziku zajedno smo uvježbali izgovoriti te smo sličnosti i različitosti naziva usporedili s engleskim i hrvatskim jezikom. U istim skupinama učenici su se okušali u igri prometnog policajca kroz učionicu kako bi uvježbali upute kretanja na njemačkom jeziku (lijevo, desno, preko ceste, ravno naprijed i slično). Nakon toga, učenici su u paru dramatizirali kratke dijaloge opisa puta postavljanjem pitanja i davanje usmjerenja jedni drugima.
Nakon usvojenog vokabulara iz učionice smo izašli na školsko igralište te smo izvlačenjem kartica odigrali hrvatsko- njemački memory kako bismo još jednom utvrdili i usvojili nazive ustanova, a učenici su na taj načini pronašli svog para i zadatak. Naime, svaki par je dobio naziv jedne ustanove u gradu ili mjestu je je trebao zajedničkim radom napisati plan puta prema uvježbanim dijaloškim situacijama kroz vođeni radni listić. Svi učenici su uspješno napisali plan puta, a potom su se okušali u vođenju kroz grad i mjesto. Učenici su ostvarili ishode sata, uspješno su opisali put od igrališta do svog cilja, imenovali su dijelove grada, naučili pitati kako doći do određenog mjesta i dati objašnjenje, pitali su o putovanju i davali odgovore na postavljenja pitanja. Pri radu su se i dobro zabavili, a kao produkt izvanučioničke nastave za domaći rad proizašli su i novi uvježbani dijalozi, video zapisi i prezentacije o opisu svog mjesta stanovanja.








