preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec

 > Naslovnica
Vijesti

Suradničko učenje u prirodi

Autor: Mira Petek, 22. 10. 2019.

Suvremeno poučavanje, osim uvođenja tehnologije podrazumijeva i  različite načine učenja i poučavanja u okolini.  Suradničko učenje jedan je od takvih načina. Radi se o zajedničkom radu učenika različite dobi u kojemu svi sudionici zadovoljavaju svoje potrebe, ali se i prilagođavaju jedni drugima. Na taj način učenici uče biti odgovorni jedni prema drugima, komunicirati i dogovarati načine rješavanja zadataka u grupi, razvijaju osjećaj poštovanja prema članovima grupe, uče kako poboljšati učinkovitost i djelotvornost grupe da bi se postiglo što bolje i kvalitetnije rješavanje zadanog problema. Suradnja, dakle, podrazumijeva odstupanje od vlastitog mišljenja, pristajanje na dogovor i suradnju, kvalitetnu komunikaciju i pristojno sporazumijevanje te sposobnost prilagođavanja drugim učenicima i okruženju.

Kako je suradnju vrlo teško postići, osobito u ranoj dječjoj dobi, odlučili smo što više vježbati takav način rada. Tako su učenici nižih razreda PŠ Lučelnica iskoristili lijep i sunčan jesenski dan kako bi proveli izvanučioničku nastavu te suradničkim učenjem naučili nešto novo i korisno. Učenje u prirodi proveli su u malim skupinama s ciljem rješavanja zajedničkih zadataka, proučavanja i istraživanja prirode. Učenici su opisivali tlo (prekriveno lišćem), osluškivali svoj hod (šuštanje lišća), promatrali krošnje i određivali vrste drveća, uočavali koje šumske plodove možemo naći (žir, bukvica, gljive), koji su jestivi, koji otrovni te davali primjere opreznog ponašanja u prirodi (moraju pamtiti kuda se kreću da se ne izgube, nikada se ne smiju udaljavati od skupine, ne smiju lomiti grane drveća, niti trgati biljke ili ubijati životinje, moraju se ponašati odgovorno kako ne bi izazvali požar). Istraživali su kako biljka kroz korijen dobiva hranu, tražili i uspoređivali kakvo korijenje ima koja biljka u šumi. Na isti način su se bavili promatranjem i crtanjem kore drveta, skupljanjem i opisivanjem njihovih plodova. Promatrali su i analizirali različite vrste biljaka i njihovog lišća, uočavali njihovu strukturu, boju i veličinu. Istraživali načine orijentacije u prirodi pomoću znakova u prirodi te zaključke provjeravali pomoću kompasa. Pronalazili su biljke i životinje i uočavali kako se razvijaju, što se s njima događa u jesen, predviđali što će se s njima dogoditi zimi ili na proljeće. Razvijali su i jezične vještine opisivanjem stabla i pričanjem priče o životinji. Sve su to učenici radili pod budnim okom svojih učitelja Mire Petek i Ivice Benčića te pedagoginje Marije Jelinić. Svoja istraživanja i rad nastavit će na nastavi u školi.


Fotografije




Raspored zvona

Uz granicu bez granica

Darko Lumenko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kućni red

Kliknite na sliku kako biste pogledali Kućni red škole!

Priloženi dokumenti:
K2.jpg

 

Blog Novinarske grupe

OŠ Antuna Mihanovića, Klanjec

Priloženi dokumenti:
K9.jpg

CMS za škole logo
Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec / Lijepe naše 41, HR-49290 Klanjec / os-amihanovica-klanjec.skole.hr / ured@os-amihanovica-klanjec.skole.hr
preskoči na navigaciju