VIRTUALNO JA
Autor: Tamara Harapin, 28. 4. 2023.
Društvene mreže su postale nezaobilazan način komunikacije i svakodnevice pa se sve više govori i o novom području slike o sebi – virtualnom ja koje se odnosi na doživljaj sebe u virtualnom okruženju. Digitalni mediji i društvene mreže omogućuju nam svakodnevno predstavljanje naše osobnosti drugima pa se nerijetko događa da u virtualnom okruženju stvaramo sebe onakvima kakvi želimo biti (a ne kakvi doista i jesmo). Učenici 7. i 8. razreda ovom su se problematikom bavili na nastavi Hrvatskoga jezika u sklopu Dana medijske pismenosti. Raspravljali su o razlici između stvarnog ja i virtualnog ja te promišljali što znači biti autentičan. Zbog pretjeranog cenzuriranja i uljepšavanja u virtualnom svijetu, možemo se početi osjećati lažno, postati opterećeni popularnošću i fizičkim izgledom, dijetama, šminkom itd. Sve to dovodi do pretjerane fokusiranosti na površno te se zapravo prestajemo razvijati i raditi na sebi. U sljedećoj aktivnosti uspoređivali su kvalitetu online i offline komunikacije/odnosa te zaključili da su druženja uživo mnogo zdravija i kvalitetnija. Na samom kraju su ponovili kako sigurno pretraživati internetske stranice.