LEKTIRA BEZ PAPIRA
Autor: Mira Petek, 8. 11. 2022.
Učenici 2.r. PŠ Lučelnica sa svojom su se učiteljicom uključili u eTwinning projekt Lektira bez papira. Projekt je zamišljen kao skup aktivnosti koji će interpretaciju književnih djela za cjelovito čitanje učiniti zanimljivijom. Učenicima čitanje lektire često predstavlja napor što rezultira površnim razumijevanjem pročitanog. Stoga učenicima treba omogućiti neposredan rad na književnom djelu i istraživanje djela kroz kreativne aktivnosti kako bili motiviraniji za čitanje. Cilj ovog projekta je inovativnim idejama i kreativnim aktivnostima učiniti učenicima iskustvo čitanja i razmišljanja o lektiri privlačnim i zanimljivim.
Tijekom školske godine učenici redovito, prema planu, u školskoj knjižnici posuđuju djela za cjelovito čitanje te ih samostalno interpretiraju prema zadacima u digitalnom obliku (LEKTIRA BEZ PAPIRA – ZADACI). Nakon čitanja/slušanja književnog djela i samostalnog rada slijedi interpretacija na satu koja nastoji biti što zanimljivija uz aktivnosti igre, dramatizacije, pjevanja, crtanja, tabličnih prikaza, grafičkih radova i sl. Prilikom interpretacije učenike se nastoji upoznati s različitim tehnikama rada na tekstu (korištenje jezičnog portala i školskog rječnika, prepričavanje s promjenom završetka, rad na tekstu po metodi 3-2-1, pisanje opisa lika prema planu, čitanje uz crtanje, uspoređivanje metodom grafičkih radova, izrada razredne slikovnice i sl.)
Kao motivacija za čitanje koriste se video ili audio mamci, a tijekom rada učenike se upućuje na slušanje glazbe npr. Karneval životinja (Labud, Slon), Camilla Saint Saensa. Često se učenike potiče na izražavanje uz glazbu koristeći govor i pokret (gestikulacija, mimika, pjevanje, sviranje, hodanje, ples, igra) te se provode dramske tehnike i aktivnosti.
U samostalnom radu koriste se digitalni alati za izradu digitalnih listića, priča sa zadacima, kvizova, igara, video i audio mamaca te ostalih zadataka kao i prikaza rezultata rada. Najčešće korišteni digitalni alati su: Liveworksheets, Learningapps, Bookwidgets, Genially, Wakelet, Adobe Spark, Wordwall, Canva, Digipad i Powtoon. Zadaci za samostalan rad objavljuju se u virtualnoj učionici na platformi ClassDojo.