KINO U 4. RAZREDU
Autor: Dubravka Jelušić, 29. 9. 2021.
Ponedjeljak 27.9.2021. bio je za 4. razred OŠ Antuna Mihanovića Klanjec prava "poslastica".Toga dana u učionici 4. razreda bilo je na satu hrvatskog jezika nešto drugačije nego inače.
KINO U RAZREDU 4. RAZREDA OŠ ANTUNA MIHANOVIĆA KLANJEC
Ponedjeljak 27.9.2021. bio je za 4. razred OŠ Antuna Mihanovića Klanjec prava "poslastica".Toga dana u učionici 4. razreda bilo je na satu hrvatskog jezika nešto drugačije nego inače.
Učionica je bila pretvorena u kino dvoranu. Tamni zastori i rolete prekrili su visoke prozore i spriječili prodor dnevnog svjetla. U zamračenoj atmosferi učenici su pažljivo pratili projekciju filma „Mališan“ redatelja Charlia Chaplina. Nakon 53 minute, koliko je trajala projekcija, poveo se razgovor o doživljaju filma. Učenici su iskazivali osobne stavove i vrijednosti koje su prepoznali u filmu. Razgovaralo se o likovima, različitim obrascima ponašanja, značenju glazbe, pokreta te natpisima (telopama) za pričanje priče. Nijemi film osobito je važan za osvještavanje činjenice kako se u svakome filmu velik broj informacija i emocija može prenijeti bez riječi, uz pomoć glume. Iako je djeci i na intuitivnoj razini jasno da se priču može pričati i bez riječi (svi znaju za pantomimu), nijemi film može biti dodatni poticaj za razradu ideje vizualnog pripovijedanja.Biti u kinu s prijateljima i gledati film nešto je što se pamti, a kamoli kada kino možeš dovesti u školu pa film gledati u učionici, uz grickanje kokica i soka!
Prije ulaska u učionicu učiteljica 4. razreda, Dubravka Jelušić, podijelila je ulaznice za film“ Mališan“ koje su učenici morali dan prije kupiti u virtualnoj učionici na način da su lajkali ulaznicu. Na njima je, kao na pravim kino ulaznicama bio istaknut datum, mjesto i vrijeme projekcije filma, naziv filma te broj reda i sjedala.
Nakon što su dobili ulaznice, svaki od učenika morao je potražiti svoje mjesto prema dobivenoj ulaznici. Obzirom da kino nije kino bez soka i kokica, učenici su uz kokice, grickalice i sok uživali u gledanju filma.
Film „Mališan“ kod učenika je razvio empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih likova u filmu. Gledanjem filmova učenici su potpuno nesvjesno razvijali određene misaone sposobnosti kao što su percepcija, koncentracija i vizualna memorija.Ova ideja učenicima se jako svidjela te su poželjeli da ovakvih sati nastave hrvatskog jezika bude što više. Nakon gledanja i interpretacije filma „Mališan“, učenici su osmislili, uvježbali i izveli svoj prizor po uzoru na nijemu crno-bijelu komediju Charlieja Chaplina.



















