LEKTIRNI ORMARIĆI
Autor: Dragica Gajšak, 10. 1. 2025.
Metoda lektirnih ormarića kreativna je tehnika obrade lektire koja omogućava učenicima da na zanimljiv način analiziraju, interpretiraju i predstavljaju sadržaj pročitanog djela. Tom metodom poslužili su se učenici šestih razreda iz Klanjca i Lučelnice pri interpretaciji lektirnih djela "Waitapu" Jože Horvata i "Malog ratnog dnevnika" Stjepana Tomaša. Kako funkcionira metoda lektirnih ormarića: Učenici od većeg formata papira načine „ormarić“ koji, po želji, ukrase i ispune ladicama i vješalicama. Na prednjem dijelu ormarića napišu ime autora i naslov djela, a mogu ga ukrasiti crtežom po želji. Ova metoda aktivno uključuje učenike u proces učenja, potiče analitičko razmišljanje i kreativnost, može se prilagoditi različitim uzrastima i vrstama lektire te često donosi zanimljive i raznolike rezultate jer omogućava svakom učeniku da izrazi svoje viđenje i interpretaciju pročitanog djela na način koji mu najviše odgovara. Učenici doživljavaju lektiru kao nešto zanimljivo i zabavno, a ne samo kao obvezu.
Ormarić se dijeli na više ladica, a svaka ladica ima svoju temu ili zadatak. Primjeri ladica mogu biti:
Učenici mogu raditi individualno, u parovima ili u grupama. Svaka grupa može biti odgovorna za jednu ladicu ili više njih, ovisno o kompleksnosti zadatka.