2025-06-17 13:14:00

IZVJEŠĆE O DISEMINACIJI ERASMUS+ MOBILNOSTI

Učiteljsko vijeće – 17. lipnja 2025.
Mobilnost: Istanbul, 31. 3. – 5. 4. 2025.
Tečaj: "Back to Basics: Offline Games for Student Motivation"

Na učiteljskom vijeću održanom 17. lipnja 2025. predstavila sam rezultate i dojmove s Erasmus+ mobilnosti koja se odvila u Istanbulu od 31. ožujka do 5. travnja 2025. godine. Uvodni dio izlaganja bio je posvećen kratkom predavanju o Istanbulu – gradu na razmeđu kontinenata, bogate povijesti, raznolike kulture i žive svakodnevice. Predstavila sam osnovne geografske, povijesne i kulturne podatke o gradu, uz ilustracije i fotografije s mobilnosti.

Naziv tečaja koji sam pohađala bio je "Back to Basics: Offline Games for Student Motivation" (Povratak osnovama: Igre izvan mreže za motivaciju učenika). Tečaj je bio namijenjen nastavnicima različitih profila i nudio je konkretne metode i alate za poticanje motivacije učenika bez uporabe digitalne tehnologije.

Glavni ciljevi tečaja bili su:

  • istražiti različite stilove učenja učenika;
  • upoznati jednostavne, ali učinkovite offline igre za upotrebu u nastavi;
  • poticati logičko, proceduralno, strateško i kritičko razmišljanje, kao i rješavanje problema.

Posebno je istaknuto da motivacija učenika ne mora uvijek biti izravno povezana s nastavnim sadržajem. Kratke, ciljane igre i zagonetke mogu značajno povećati angažiranost i učenika i nastavnika te poslužiti kao učinkoviti mentalni odmori u nastavnom procesu.

Na tečaju su prikazane i praktično isprobane različite igre i aktivnosti, među kojima izdvajam:

  • Sudoku – poticanje logičkog mišljenja.
  • KWL metoda (Know – Wish – Learn) – prije učenja: Što znam? Što želim naučiti?; nakon učenja: Što sam naučio?
  • Brojanje s pokretima (1-2-3) – zamjena brojeva određenim pokretima (pucketanje prstima, pljeskanje, tapšanje koljena), razvija koncentraciju i koordinaciju.
  • Hijerarhijska igra – svaki učenik ima broj i glumi ulogu u hijerarhijskoj strukturi (vođa, pomoćnik itd.).
  • Treasure hunt (Potraga za blagom) – igra traženja skrivenih pojmova/zadataka, potiče suradnju.
  • Goose chase – zadatci koje učenici izvršavaju u grupama, s elementima natjecanja.
  • Escape room – zagonetke koje učenici rješavaju kako bi “izašli” iz zamišljene situacije.
  • Hi-ha-ho – verbalno-motorička igra brzine i koncentracije.
  • Ogledalo – igra u kojoj učenici imitiraju pokrete partnera, razvija pažnju i suradnju.
  • Tabu – igra pogađanja pojmova bez korištenja zabranjenih riječi, pogodna za razvijanje vokabulara i komunikacijskih vještina.

Na kraju izlaganja kolegama sam praktično predstavila igru Tabu, prilagođenu nastavnom kontekstu. Sudjelovali su u radu u tri grupe, a zadatak je bio pogađanje imenica, glagola i pridjeva bez korištenja ključnih riječi. Aktivnost je izazvala velik interes, a istovremeno pokazala koliko ovakve igre mogu biti korisne za razvijanje jezičnih vještina i međusobne suradnje.

Sudjelovanje na ovom tečaju pružilo mi je brojne konkretne ideje za obogaćivanje nastavnog procesa. Igre koje ne zahtijevaju tehnologiju pokazuju se kao snažan alat za stvaranje pozitivnog ozračja u učionici, razvoj ključnih kompetencija i jačanje motivacije učenika. Planiram stečena znanja i aktivnosti uvrstiti u svakodnevnu nastavu i podijeliti ih s kolegama u okviru stručnih aktiva i daljnjih diseminacija.

 


Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec