2025-01-16 18:19:23 Projekt Mindfulness tehnikama do uspješnije prilagodbe na boravak u školi Na satu Hrvatskoga jezika, učenici 1. razreda PŠ Lučelnica su imali priliku istraživati emotivne aspekte ljudskog bića kroz film "Srce u snijegu". Film je poslužio kao inspiracija za razmjenu osjećaja i iskustava, ali i kao sredstvo za razvoj emocionalne inteligencije, što je važno za uspješnu prilagodbu na školski život. Aktivnosti koje su uslijedile bile su osmišljene u sklopu školskoga projekta u prvom razredu koji promiče mindfulness tehnike (Mindfulness tehnikama do uspješnije prilagodbe na boravak u školi), s ciljem poboljšanja emocionalne ravnoteže i lakšeg suočavanja sa stresom. Film "Srce u snijegu" donosi snažnu emotivnu priču o suočavanju s teškim situacijama i različitim osjećajima poput tuge, straha, ljutnje i sreće. Kroz likove i njihova iskustva, učenici su imali priliku razmišljati o tim emocijama i kako ih oni sami doživljavaju. Film je bio polazna točka za razgovor o tome što emocije znače, kako ih prepoznati i na koji način utječu na naše ponašanje i međuljudske odnose. Nakon gledanja filma, učenici su dobili zadatak izraditi lutke. Ove lutke su poslužile kao način izražavanja i vizualizacije različitih emocija. Svaka lutka prikazivala je jednu od temeljnih emocija koju su učenici osjetili tijekom filma: strah, ljutnju i sreću. Učenici su pažljivo promislili o tome kako bi oblikovali lutke kako bi one prenijele te emocije – boje, oblici, materijali i izrazi lica na lutkama postali su sredstvo za dublje razumijevanje vlastitih osjećaja. Ova aktivnost bila je također povezana s mindfulness tehnikama. Mindfulness, ili svjesna prisutnost, metoda je koja pomaže pojedincima da postanu svjesni svojih misli i osjećaja u trenutku. Na satu Hrvatskog jezika, učenici su primjenjivali mindfulness kako bi se fokusirali na svoje unutarnje doživljaje i na način na koji se osjećaju dok stvaraju lutke. Kroz vođene vježbe disanja i opuštanja, učenici su naučili kako se smiriti i postati svjesni svojih emocija, što im može pomoći u stresnim situacijama. Mindfulness tehnike mogu biti izuzetno korisne u svakodnevnom životu, a osobito u školi, gdje se učenici često suočavaju s izazovima i promjenama. Aktivnosti poput ovih omogućuju im da se lakše nose sa stresom, bolje razumiju vlastite emocije i razvijaju socijalne vještine. Učenici su kroz ovaj sat ne samo radili na emocionalnoj pismenosti, već su učili i na koji način mogu usmjeriti svoju pažnju na trenutne osjećaje, što im može pomoći u uspješnoj prilagodbi na školski okoliš. |
Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec |