2025-01-10 20:15:17

LEKTIRNI ORMARIĆI

Metoda lektirnih ormarića kreativna je tehnika obrade lektire koja omogućava učenicima da na zanimljiv način analiziraju, interpretiraju i predstavljaju sadržaj pročitanog djela. Tom metodom poslužili su se učenici šestih razreda iz Klanjca i Lučelnice pri interpretaciji lektirnih djela "Waitapu" Jože Horvata i "Malog ratnog dnevnika" Stjepana Tomaša.

 

 

Kako funkcionira metoda lektirnih ormarića:

  1. Priprema ormarića:

Učenici od većeg formata papira načine „ormarić“ koji, po želji, ukrase i ispune ladicama i vješalicama. Na prednjem dijelu ormarića napišu ime autora i naslov djela, a mogu ga ukrasiti crtežom po želji.

  1. Podjela ormarića:
    Ormarić se dijeli na više ladica, a svaka ladica ima svoju temu ili zadatak. Primjeri ladica mogu biti:
    • Sadržaj: kratak pregled radnje.
    • Likovi: analiza glavnih i sporednih likova.
    • Poruka djela: glavne ideje i pouke.
    • Autor: informacije o piscu.
    • Vrijeme i mjesto radnje: kontekst priče.
    • Najzanimljiviji događaji: ključne scene koje su ostavile poseban dojam.
    • Osobni dojam: što učenik misli o djelu i kako ga je doživio.
    • Ilustracija ili kreativni rad: crtež, pjesma, priča ili strip inspiriran lektirom.
  2. Raspodjela zadataka:
    Učenici mogu raditi individualno, u parovima ili u grupama. Svaka grupa može biti odgovorna za jednu ladicu ili više njih, ovisno o kompleksnosti zadatka.
  3. Izrada i prezentacija:
    • Učenici popunjavaju „ladice“ odgovaranjem na zadana pitanja vezana uz djelo.
    • Rad uključuje pisanje, crtanje, izradu modela, kolaža i sl. ovisno o učenikovoj mašti. Nakon što se ladice popune, učenici prezentiraju svoje radove pred razredom. Zajedno raspravljaju o ključnim temama i zaključcima. Učitelj moderira diskusiju kako bi svi dobili cjelovitu sliku o djelu.

Ova metoda aktivno uključuje učenike u proces učenja, potiče analitičko razmišljanje i kreativnost, može se prilagoditi različitim uzrastima i vrstama lektire te često donosi zanimljive i raznolike rezultate jer omogućava svakom učeniku da izrazi svoje viđenje i interpretaciju pročitanog djela na način koji mu najviše odgovara. Učenici doživljavaju lektiru kao nešto zanimljivo i zabavno, a ne samo kao obvezu.

 

 


Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec