2022-05-09 08:12:45

PROJEKT MOJE KNJIGE MOJI SNOVI

Projekt MOJE KNJIGE MOJI SNOVI započeo je s ostvarivanjem 2019./2020. godine. Nosioci projekta su učenici 4. razreda i učiteljica Dubravka Jelušić.

 

Naime početkom zimskog odmora učenici, tada 3. razreda i učiteljica,  planirali su  čitati jedni drugima, izabranu bajku, priču, slikovnicu ili ulomak iz najdraže knjige preko aplikacije Zoom .

Svaki učenik jedan dan u tjednu, čitao je u večernjim satima ostalim učenicima djelo, koje mu se najviše svidjelo.                                                                                          

Jer…… svatko od nas ima neku svoju najdražu knjigu, priču, bajku…  Knjiga se može usporediti s vratima u neki drugi svijet, koji otvara zavjesu tajnosti i obećava puno zanimljivih informacija.                          Najdraže su nam jer nas odvedu u neko posebno mjesto u mašti, nedodirljivo ikome osim nas. Upravo zato ponekad zaboravimo da su te naše „Putovnice za maštograd“ zapravo napisali stvarni ljudi, koji su utjecali na tu priču. Projekt namjeravamo nastaviti ostvarivati i tijekom 2021./2022. godine.

Osnovna svrha  projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog  poticanjem  čitanja naglas putem aplikacije Zoom.

Obzirom da je razvoj čitalačke vještine ključan za razvoj svih drugih pismenosti, slušanjem i čitanjem djeca spontano uče nove riječi, grade i razvijaju priče, uče kako se tvore rečenice. Slušanjem čitanja  djeca uče pratiti priču i koncentrirati se na kraće ili dulje vrijeme.

Želja i motiv je potaknuti djecu na čitanje s voljom i radošću te na taj način ostvariti potrebu svakodnevnog čitanja, odnosno učenja.

Svakodnevnim čitanjem djeca razvijaju vještinu čitanja, uče kako se odnositi prema knjizi, potiču kritičko mišljenje o pročitanom, bogate vokabular,  razvijaju kreativnost i inovativnost, stječu naviku svakodnevnog čitanja, izražavanja i  zapažanja misli i osjećaja.

Čitajući djeca razvijaju samopouzdanje komunikacijske vještine, kreativnosti i maštu. Na taj način unaprjeđuju upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijaju različite vrste pismenosti, potiču istraživačko učenje i kritičko mišljenje.

Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim  izvorima.

Čitanjem preko aplikacije Zoom u poslijepodnevnim satima  potiče se stvaranje ljubavi prema čitanju i znatiželja prema knjigama te razvoj govora, pažnje, mašte, percepcije i kreativnosti.

 

Jer kako poznata izreka kaže:

„Čitati knjige nije zavaravati se, nego razvijati um i srce“.


Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec