2022-05-09 08:10:55 Matematički izazov Većina današnjih učenika upoznata je s digitalnom tehnologijom od rane dobi. Koriste digitalne uređaje i IKT im je gotovo postao jezik pomoću kojeg komuniciraju, izražavaju se i razumiju svijet oko sebe. Upravo zato ih je možda ponekad teško motivirati da sudjeluju u tradicionalnim aktivnostima učenja. Isključivo formalno poučavanje ne udovoljava potrebama, interesima i očekivanjima današnjih generacija. U posljednje je vrijeme općeprihvaćena spoznaja da digitalne igre i virtualna, ali realistična okruženja pozitivno utječu na razvijanje kognitivnih, spacijalnih i motoričkih vještina. Ukoliko žele napredovati u igri, učenici moraju učiti, tražiti, pamtiti, vježbati, riješiti probleme i pronaći dodatne informacije. Postizanje cilja igre podiže samouvjerenost i samopoštovanje učenika. Uoči jesenskih praznika pred učenike sedmih i osmih razreda postavljen je matematički izazov vezan uz Noć vještica. Učenici sedmih razreda rješavali su escape room ''Racionalno vještičarenje'' u čijoj se podlozi nalazi povijesna priča o Barici Cindek koja je zbog svoje uspješnosti i samostalnosti bila proglašena vješticom i zatočena. Njezin je slučaj navodno poslužio i kao inspiracija za svima znan roman ''Grička vještica''. Probijajući se kroz racionalne brojeve, tražeći tragove i rješavajući probleme, zadatak je učenika bio pronaći ključ tamnice i osloboditi Baricu strašnih muka. Učenici osmih razreda bili su ''pozvani'' na virtualnu zabavu kod učiteljice te su se ponavljajući kvadriranje i potencije okušali u raznim aktivnostima na zabavi: od plesa sa šišmišima i preskakanja tarantula, preko metloboja i tarota pa sve do skupljanja slatkiša. Svi koji su stigli na zabavu, dobro su se zabavili. |
Osnovna škola Antuna Mihanovića Klanjec |