Novigradsko proljeće
Autor: Mira Petek, 28. 4. 2017.
Od 1. do 4. travnja sudjelovali smo u Školi stvaralaštva Novigradsko proljeće. To je "smotra stvaralaštva darovitih učenika osnovnih i srednjih škola koji se u sklopu izvannastavnih aktivnosti bave stvaralaštvom i učitelja koji su se istaknuli radom u jezično-umjetničkom području." Organizatori Škole stvaralaštva su Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje, a škola domaćin je Osnovna škola – Scuola elementare RIVARELA, Novigrad – Cittanova. U Školi stvaralaštva ove godine sudjelovalo je 320 učenika i 30 učitelja osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. O detaljima možete čitati u Izvješću Agencije za odgoj i obrazovanje.
Program Škole stvaralaštva „Novigradsko proljeće“ obuhvaća rad u dvadeset radionica jezično-umjetničkog područja u korelaciji s nastavnim sadržajima.
Sve radionice u sedmodnevnom radu ostvaruju unaprijed dogovorenu temu.
Ovogodišnja tema bila je Muzej muza. Tako su se muze našle kao motiv i inspiracija u svim kreativnim područjima koja obuhvaćaju riječ, zvuk, sliku i pokret . Bilo je zanimljivo i inspirativno gledati sudionike kako stvaraju i uživaju u tome. Plesali su, pjevali, skladali, aranžirali, producirali, glumili, snimali filmove i dokumentarne priloge, uređivali vijesti, pisali pjesme, slikali, modelirali, fotografirali…. Svoj rad prikazali su kroz izložbe, predstave, koncerte, projekcije i prezentacije. Završni svečani programi, okupljeni oko zajedničke teme, osim o stvaralačkom radu svjedočili su i o mogućnosti povezivanja različitih područja i upućivanja jednih na druge. Kostimografi, scenografi i pjevači pomagali su glumcima, novinari članovima videodokumentarne i radijske radionice, skladatelji su uglazbili radove literata. Suradnja, stvaralaštvo, energija i entuzijazam vidio se na svakom koraku i to je ono najbolje i najljepše što donosi Novigradsko proljeće i po tome je ono posebna i jedinstvena škola u svijetu.
U ovogodišnjoj Školi stvaralaštva sudjelovale su Antonija Gašpar i Lorena Filko, učenice 7.r. PŠ Lučelnica te učiteljica Mira Petek.
Antonija Gašpar sudjelovala je u radu radionice Izrada slikovnice. Cilj radionice je razvijanje smisla za pisanje i slikanje, sposobnost plošnog oblikovanja, vještine u izradi slikovnice (različite književne vrste, grafičko oblikovanje, manipulacija različitim likovnim tehnikama, priborima i materijalima). Njezina slikovnica predstavljena je na prezentaciji rada radionica i na izložbi u školi. Možete ju pogledati i pročitati ovdje.
Lorena Filko sudjelovala je u radu radionice Novine na internetu. Sudionici radionica upoznavali su osnove novinarske struke, osnove uporabe WordPress sustava za online izdavaštvo, kreiranje novina na internetu – ‘news portala’. Njezine članke nastale na Novigradskom proljeću možete pročitati na poveznicama ispod teksta. Svi radovi polaznika radionice Novine na internetu objavljeni su na web stranicama Škole stvaralaštva (www.novigradsko proljeće).
Lorena Filko - Marija Kovača zamijenio mlađi
Lorena Filko - Lutkari dobili unimat-stroj
Lorena Filko - Nadarena polaznica slikovnice
Mira Petek sudjelovala je u radu Scenske radionice. Cilj radionice je razvijanje sposobnosti scenskog izražavanja glasom i tijelom), ovladavanje elementima glume, tehnikama scenskog izražavanja i stvaranja. Tijekom rada u Scenskoj radionici polaznici su upoznali Čehovljevu metodu rada, te brojne dramske igre i tehnike. Osim toga, uvježbali su i kratku predstavu s kojom su se predstavili na završnoj svečanosti. Novinarski članak o radu Scenske radionice možete pročitati ovdje.
Osim rada u radionicama u sklopu programa Novigradskog proljeća za učitelje je kao oblik stručnoga usavršavanja organizirano predavanje psihologa dr. sc. Željka Račkog s Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Tema predavanja bila je darovitost i kako tijekom životnoga vijeka od početnoga potencijala pojedinca i njegove male kreativnosti postići pojedinca izoštrenih kompetencija s velikom kreativnošću, eksperta pa sve do eminentne osobe.
"Vrlo je malo darovitih osoba i mnogi čimbenici utječu na njihov razvoj, no jedno je sigurno: valja ih otkriti što ranije, podržavati ih i pružati im mogućnost da svoju kreativnost izraze na najbolji mogući način za dobrobit čovječanstva. Škola stvaralaštva Novigradsko proljeće u toj je zadaći doista najsvjetlija točka u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu – a od prosinca 2016. i Europska točka darovitosti."